Header

PEC ZWOLLE MATCHDAY PASS
Seizoen 2021/2022

Veelgestelde vragen

Algemeen

Welke seizoenkaarten biedt PEC Zwolle komend seizoen aan?

Komend seizoen bieden we twee type seizoenkaarten aan: een seizoenkaart onvoorwaardelijke support en een seizoenkaart met garantie. Zowel seizoenkaarthouders met optie 1,2 en 3 als nieuwe seizoenkaarthouders hebben de mogelijkheid om uit deze opties te kiezen.

Had jij afgelopen seizoen een seizoenkaart optie 2 of 3? Hieronder vind je alle informatie over wat je moet doen. Alle informatie over de verschillende opties vind je hier .

Waarom kiest de club voor een maximaal aantal van 7500 seizoenkaarten?

Onze seizoenkaarthouders willen we een zo’n groot mogelijke kans geven om komend seizoen alle wedstrijden te kunnen bezoeken. Daarom kiezen we er op dit moment voor om een maximum van 7500 seizoenkaarten te verkopen.

De massale keuze voor een seizoenkaart optie 2 (twee seizoenen) afgelopen seizoen, en de seizoenkaart optie 3 die komend seizoen automatisch start, zorgt ervoor dat we al een groot aantal seizoenkaarten hebben verkocht. Meer informatie over de nog beschikbare aantallen vind je op onze clubkanalen.

Wat houdt de seizoenkaart met garantie in?

Met een seizoenkaart met garantie ontvang je compensatie voor eventueel gemiste wedstrijden die we, vanwege overheidsmaatregelen, met beperkt publiek moeten spelen. Concreet betekent dit dat je voor bijvoorbeeld 2 gemiste wedstrijden 2/17 van jouw seizoenkaart retour ontvangt aan het einde van het seizoen 2021-2022.

Voorbeeld:
Mochten we de eerste twee thuiswedstrijden van het seizoen 2021-2022 met beperkte capaciteit spelen, waardoor jij 1 van de 2 thuiswedstrijden kunt bezoeken, dan ontvang je voor de thuiswedstrijd die jij niet kunt bezoeken compensatie. De compensatie is evenredig aan de prijs van jouw seizoenkaart. Per gemiste wedstrijd ontvang je aan het eind van het seizoen 1/17 van de prijs van jouw seizoenkaart terug.

Belangrijk:
de compensatie geldt enkel wanneer we vanwege overheidsmaatregelen met beperkte capaciteit moeten spelen, waardoor we niet alle seizoenkaarthouders kunnen ontvangen in ons stadion. De compensatie geldt logischerwijs niet wanneer jij zelf een keer niet kunt of vanwege het dan geldende overheidsbeleid niet naar het stadion wilt.

Verlengen seizoenkaart optie 1,2 en 3.

Ik had afgelopen seizoen een seizoenkaart optie 1 en wil nu verlengen. Hoe werkt dat?

Als je afgelopen seizoen een seizoenkaart optie 1 had, dan kun je snel en eenvoudig jouw seizoenkaart verlengen via deze link . Je hebt bij het verlengen van jouw seizoenkaart twee opties: een seizoenkaart onvoorwaardelijke support of een seizoenkaart met garantie. Alle informatie over de opties lees je hier .

Vanaf vrijdag 28 mei 10.00 uur kun jij jouw seizoenkaart verlengen. Speciaal voor seizoenkaarthouders optie 1 hebben we een voorverkoopperiode t/m maandag 31 mei. Vanaf dinsdag 1 juni kunnen o.a. supporters die op de wachtlijst staan een seizoenkaart kopen. Jouw huidige stoel houden wij t/m zondag 13 juni vast. Vanaf maandag 14 juni gaan eventuele niet verlengde plekken in de verkoop.

Let op: mochten we eerder dan maandag 13 juni het maximale aantal van 7500 seizoenkaarten hebben bereikt, dan stopt de verkoop en daarmee ook de verlengingsmogelijkheid.

Ik had afgelopen seizoen een seizoenkaart optie 2 (twee seizoenen). Wat moet ik doen?

Met jouw seizoenkaart optie 2 loopt jouw seizoenkaart voor komend seizoen door. Wel dien je een keuze door te geven. Als club bieden we jou voor komend seizoen twee opties: je blijft de club onvoorwaardelijk steunen of je kiest voor een seizoenkaart met garantie (zonder extra kosten).

Belangrijk: jouw keuze kun je doorgeven via deze link . Je kunt jouw keuze doorgeven vanaf 28 mei 10.00 uur t/m 30 juni. Na die datum blijft jouw seizoenkaart automatisch een seizoenkaart met onvoorwaardelijke support.

Ik had afgelopen seizoen een seizoenkaart optie 3. Wat moet ik doen?

Jouw seizoenkaart optie 3 gaat komend seizoen automatisch in. Wel dien je een keuze door te geven. Als club bieden we jou voor komend seizoen twee opties: je blijft de club onvoorwaardelijk steunen of je kiest voor een seizoenkaart met garantie (zonder extra kosten).

Belangrijk: jouw keuze kun je doorgeven via deze link . Je kunt jouw keuze doorgeven vanaf 28 mei 10.00 uur t/m 30 juni. Na die datum wordt jouw seizoenkaart automatisch een seizoenkaart onvoorwaardelijke support.

Ik had afgelopen seizoen een seizoenkaart optie 2 en 3. Kan ik wisselen van plek?

Jouw seizoenkaart geldt komend seizoen voor dezelfde plek als dit seizoen. Wil jij voor komend seizoen wisselen van plek, dan kun je contact opnemen met de club via info@peczwolle.nl of 038 453 49 48.

Seizoenkaart onvoorwaardelijke support

Wat houdt de seizoenkaart met onvoorwaardelijke support in?

Door voor deze seizoenkaart te kiezen, kies je ervoor om de club onvoorwaardelijk te steunen. Mochten er onverhoopt wedstrijden vanuit overheidsredenen met geen of beperkt publiek worden gespeeld, dan zie je af van compensatie vanuit PEC Zwolle en steun je de club dus maximaal.

Waarom is het belangrijk om vroegtijdig mijn seizoenkaart te verlengen of er één aan te schaffen?

Met een seizoenkaart onvoorwaardelijke support steun je de club maximaal. Eventuele wedstrijden met beperkt publiek hebben een grote financiële impact op de club. Door te kiezen voor onvoorwaardelijke support en daarmee geen compensatie steun je de club enorm.

Tot wanneer kan ik mijn huidige stoel verlengen?

Verlengen van jouw seizoenkaart met behoud van jouw stoel kan van vrijdag 28 mei tot en met zondag 13 juni 2021. Vanaf maandag 14 juni 2021 worden alle niet-verlengde plekken vrijgegeven, zodat ook nieuwe seizoenkaarthouders en/of huidige seizoenkaarthouders die een andere plek willen, deze plek kunnen kiezen.

Ik ben nu geen seizoenkaarthouder, maar wil een seizoenkaart onvoorwaardelijke support. Wanneer kan ik een seizoenkaart kopen?

Vanaf 1 juni start de vrije verkoop en kun jij een seizoenkaart kopen voor de beschikbare plekken in het stadion, en zolang we het maximum aantal van 7500 seizoenkaarten nog niet hebben bereikt.

Vanaf 14 juni gaan alle eventuele niet-verlengde plekken van onze huidige seizoenkaarthouders in de verkoop.

Geldt er komend seizoen ook een voorrangsregeling bij wedstrijden met beperkt publiek?

Wanneer we komend seizoen wedstrijden nog steeds met een beperkte capaciteit spelen, dan wordt er geen onderscheid meer gemaakt in de verschillende type seizoenkaarthouders.

Seizoenkaart met garantie

Wat houdt de seizoenkaart met garantie in?

Met een seizoenkaart met garantie ontvang je compensatie voor eventueel gemiste wedstrijden die we, vanwege overheidsmaatregelen, met beperkt publiek moeten spelen. Concreet betekent dit dat je voor bijvoorbeeld 2 gemiste wedstrijden 2/17 van jouw seizoenkaart retour ontvangt aan het einde van het seizoen 2021-2022.

Voorbeeld:
Mochten we de eerste twee thuiswedstrijden van het seizoen 2021-2022 met beperkte capaciteit spelen, waardoor jij 1 van de 2 thuiswedstrijden kunt bezoeken, dan ontvang je voor de thuiswedstrijd die jij niet kunt bezoeken compensatie. De compensatie is evenredig aan de prijs van jouw seizoenkaart. Per gemiste wedstrijd ontvang je aan het eind van het seizoen 1/17 van de prijs van jouw seizoenkaart terug.

Belangrijk: de compensatie geldt enkel wanneer we vanwege overheidsmaatregelen met beperkte capaciteit moeten spelen, waardoor we niet alle seizoenkaarthouders kunnen ontvangen in ons stadion. De compensatie geldt logischerwijs niet wanneer jij zelf een keer niet kunt of vanwege het dan geldende overheidsbeleid niet naar het stadion wilt.

Waarom is het belangrijk om vroegtijdig mijn seizoenkaart te verlengen of er één aan te schaffen?

Met een seizoenkaart steun je de club. Eventuele wedstrijden met beperkt publiek hebben een grote financiële impact op de club. Door te kiezen voor een seizoenkaart steun je de club in corona tijd.

Tot wanneer kan ik mijn huidige stoel verlengen?

Verlengen van jouw seizoenkaart met behoud van jouw stoel kan van vrijdag 28 mei tot en met zondag 13 juni 2021. Vanaf maandag 14 juni 2021 worden alle niet-verlengde plekken vrijgegeven, zodat ook nieuwe seizoenkaarthouders en/of huidige seizoenkaarthouders die een andere plek willen, deze plek kunnen kiezen.

Ik ben nu geen seizoenkaarthouder, maar wil een seizoenkaart met garantie. Wanneer kan ik een seizoenkaart kopen?

Vanaf 1 juni start de vrije verkoop en kun jij een seizoenkaart kopen voor de beschikbare plekken in het stadion, en zolang we het maximum aantal van 7500 seizoenkaarten nog niet hebben bereikt.

Vanaf 14 juni gaan alle eventuele niet-verlengde plekken van onze huidige seizoenkaarthouders in de verkoop.

Geldt er komend seizoen ook een voorrangsregeling bij wedstrijden met beperkt publiek?

Wanneer we komend seizoen wedstrijden nog steeds met een beperkte capaciteit spelen, dan wordt er geen onderscheid meer gemaakt in de verschillende type seizoenkaarthouders.

Verlengen seizoenkaart

Hoe kan ik mijn seizoenkaart verlengen?

Jouw seizoenkaart kun je verlengen vanaf vrijdag 28 mei. Online kan dit via deze link . Mocht je niet in de gelegenheid zijn om jouw seizoenkaart online te verlengen, dan kun je contact opnemen met ons ticketing team via 038 453 49 48 of stuur een e-mail naar info@peczwolle.nl.

Wat moet ik doen als ik afgelopen jaar een seizoenkaart voor twee seizoenen heb besteld?

Je maakt een keuze tussen de twee opties die geboden worden voor dit seizoen; een seizoenkaart met onvoorwaardelijke support of een seizoenkaart met garantie. Dit kan door hier in te loggen op jouw account.

Wat gebeurt er wanneer ik optie 2 of 3 heb en geen keuze maak voor het seizoen 2021-2022?

Jouw seizoenkaart wordt dan per 1 juli automatisch omgezet naar een seizoenkaart met onvoorwaardelijke support.

Tot wanneer kan ik mijn seizoenkaart verlengen?

Je kunt je seizoenkaart verlengen tot en met zondag 13 juni. Vanaf maandag 14 juni is het alleen nog mogelijk je eigen stoel te verlengen als deze nog vrij is. Jouw niet-verlengde stoel is vanaf maandag 14 juni ook beschikbaar voor nieuwe seizoenkaarthouders of huidige seizoenkaarthouders die van plaats willen veranderen.

Ik heb mijn seizoenkaart verlengd. Ontvang ik een nieuwe seizoenkaart?

Ja, elke seizoenkaarthouder ontvangt dit seizoen een nieuwe seizoenkaart. Jouw seizoenkaart wordt geprint zodra je jouw seizoenkaart hebt verlengd en ontvang je voor de start van het nieuwe seizoen.

Wat gebeurt er met het horecategoed dat nog op mijn oude seizoenkaart staat?

Horecategoed op jouw oude seizoenkaart wordt niet automatisch overgezet naar jouw nieuwe pas. Deze beschikt namelijk niet over een betaalchip. Jouw oude seizoenkaart kun je wel blijven gebruiken om af te rekenen bij de horecapunten. Je raakt het tegoed dus niet zomaar kwijt.

Kan ik mijn stoel verlengen op zuid in vak 27,28, 29 of 30 als ik geen kind heb onder de 12 jaar oud?

In het Familievak is een seizoenkaart voor 13 t/m 18 jaar (speciaal tarief) of volwassenen alleen mogelijk in combinatie met een kinderseizoenkaart t/m 12 jaar. Natuurlijk kun je altijd een beschikbare stoel in een ander vak uitkiezen.

Ik wil van plek verplaatsen. Welke plekken zijn nog beschikbaar?

Wanneer je online inlogt kun je precies zien welke plekken er nog beschikbaar zijn. Huidige seizoenkaarthouders kunnen van vrijdag 28 mei tot en met zondag 13 juni hun eigen plek verlengen. Na deze periode komen de plekken die niet zijn verlengd vrij.

Ik ben seizoenkaarthouder, maar als ik in de bestelmodule ben, staat er dat mijn plek bezet is. Wat moet ik doen?

Om je eigen plek te verlengen, is het belangrijk dat je inlogt. Alleen dan kan je je plek verlengen. Wanneer je ingelogd bent klik je op je naam rechtsboven in het venster. Nu kom je in de verlengmodule.

Ik ben mijn seizoenkaart verloren. Kan ik een nieuwe seizoenkaart bestellen?

Iedereen ontvangt dit seizoen een nieuwe, fysieke seizoenkaart. Je hoeft dus geen nieuwe seizoenkaart te bestellen, deze ontvang je automatisch.

Ik wil mijn seizoenkaartplek overdragen aan iemand anders, kan dit tijdens de verlengperiode?

Tijdens de verlengperiode kunnen seizoenkaarthouders met optie 1, 2 en 3 hun seizoenkaart verlengen. Vanaf 1 juni is het mogelijk om jouw seizoenkaart over te zetten naar een andere seizoenkaarthouder.

Ik ben verhuisd, waardoor mijn gegevens zijn gewijzigd. Hoe en waar kan ik dit doorgeven?

Jouw adreswijziging kun je door geven door hier in te loggen. Mocht je er online niet uitkomen, dan kun jij jouw wijziging altijd doorgeven via info@peczwolle.nl.

Wat moet ik doen als ik mijn seizoenkaart op de mindervalidetribune wil verlengen?

Wanneer jij jouw seizoenkaart wilt verlengen op de mindervalidetribune, dan helpt onze afdeling Ticketing jou graag verder. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur of mail ons op info@peczwolle.nl.

Seizoenkaart kopen

Wat zijn de prijzen van een seizoenkaart?

De prijzen voor een seizoenkaart blijven gelijk ten opzichte van het seizoen 2020-2021. De goedkoopste seizoenkaart (exclusief korting) is voor supporters t/m 12 jaar: €82,50. Supporters van 13 t/m 18 jaar hebben een seizoenkaart vanaf €125,- en de goedkoopste seizoenkaart voor volwassenen is er voor €202,50.

Een overzicht van alle prijzen per vak in het stadion vind je op deze pagina .

Hoe kan ik mijn seizoenkaart afrekenen?

Bij een online bestelling van je seizoenkaart betaal je via iDEAL of via een eenmalige incasso. De eenmalige incasso wordt omstreeks 15 juli 2021 afgeschreven van jouw rekening. Het is niet mogelijk om na 30 juni 2021 per incasso te betalen. Als je kiest voor incasso dan betaal je €2,50 extra per boeking. Betaling in termijnen behoort helaas niet tot de mogelijkheden.

Wanneer krijg ik korting op mijn seizoenkaart?

PEC Zwolle heeft speciale prijzen voor de leeftijdscategorieën t/m 12 jaar en 13 t/m 18 jaar. Seizoenkaarthouders van 65 jaar of ouder krijgen bovendien 25% korting op de prijs van een reguliere seizoenkaart (deze korting zit al in de prijs inbegrepen).

Alle informatie over de prijzen van seizoenkaarten vind je op deze pagina deze pagina .

Ik wil een nieuwe seizoenkaart kopen. Welke plekken zijn vrij?

Vanaf dinsdag 1 juni kun jij als nieuwe seizoenkaarthouder jouw eigen stoel in het stadion kiezen. Op dit moment zijn in (bijna) alle vakken plekken vrij voor nieuwe seizoenkaarthouders. Vanaf maandag 14 juni komen de niet-verlengde stoelen van huidige seizoenkaarthouders ook vrij.

Wat is het voordeel van een seizoenkaart?

Een seizoenkaart is de meest voordelige manier om de thuiswedstrijden van PEC Zwolle in de Eredivisie te bezoeken. Met een seizoenkaart heb je het voordeel van 7 gratis wedstrijden per seizoen (t.o.v. losse tickets). Daarnaast heb je voorrang bij de aankoop van extra tickets voor topwedstrijden en wedstrijden in de KNVB-beker en Play-offs.

Wat is het PEC Zwolle Familievak?

Het PEC Zwolle Familievak is een speciale plek in het stadion voor fans t/m 12 jaar en hun ouders. Op deze tribune is alles zo kindvriendelijk mogelijk gemaakt, waardoor elke wedstrijd een feestje is. De toegang tot het Familievak is kindvriendelijk (geen fouillering), in het vak zit je samen met allemaal andere jonge PEC Zwolle supporters. En onze mascotte Zwolfje is natuurlijk ook elke wedstrijd aanwezig!

Met een seizoenkaart in het PEC Zwolle Familievak heb je toegang tot alle 17 thuiswedstrijden in de Eredivisie en heb je bovendien een aantal unieke voordelen:
  • Gratis toegang tot het PEC Zwolle Kidsevent.
  • Late wedstrijd voordeel: speelt PEC Zwolle een wedstrijd om 20.45 uur? Dan mag een volwassene gratis de seizoenkaart van het kind gebruiken.
Een kinderseizoenkaart t/m 12 jaar is mogelijk in combinatie met een seizoenkaart voor volwassenen (max 2 per seizoenkaart t/m 12 jaar). Een seizoenkaart voor 13 t/m 18 jaar of volwassenen is alleen mogelijk in combinatie met een kinderseizoenkaart t/m 12 jaar.

Ik ben ouder dan 12 jaar en wil graag een seizoenkaart in het Familievak. Is dat mogelijk?

Ja, dat is mogelijk. Het PEC Zwolle Familievak is gericht op onze fans t/m 12 jaar en hun ouders, en daar zijn ook alle activiteiten op gericht. Alleen onze jonge seizoenkaarthouders t/m 12 jaar in het Familievak profiteren bovendien van unieke voordelen, zoals gratis toegang tot het Kidsevent en het ‘late wedstrijd’ voordeel. Ben je 13 jaar of ouder, dan kun jij met korting een seizoenkaart kopen. Dat is ook mogelijk in het PEC Zwolle Familievak. Echter is een seizoenkaart voor 13 t/m 18 jaar of volwassenen in het Familievak alleen mogelijk in combinatie met een kinderseizoenkaart t/m 12 jaar.

Wat is mijn klantnummer om in te loggen?

Dit zijn de eerste acht cijfers op de achterkant van jouw seizoenkaart. Dit klantnummer begint met 30- of 93-.

Kan ik tijdens het bestellen aangeven dat ik met meerdere personen naast elkaar wil zitten?

Ja, dat kan. Omdat je online meerdere seizoenkaarten kunt bestellen, kun je ook gelijk een seizoenkaart aanvragen voor je buurman, partner, kinderen, familie of vrienden. Dit geldt ook wanneer je een nieuwe seizoenkaart koopt.

Ik wil met een groep van tien of meer personen bij elkaar zitten.

Bij het bestellen van seizoenkaarten van tien of meer personen kun je ons mailen op info@peczwolle.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om de bestelling voor jullie te regelen.

Wat moet ik doen als ik een seizoenkaart wil kopen voor de mindervalidetribune?

Wanneer jij een seizoenkaart wilt bestellen op de mindervalidetribune, dan helpt onze afdeling Ticketing jou graag verder. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur of mail ons op info@peczwolle.nl.

Kan ik mijn seizoenkaart nog annuleren op het moment dat ik een seizoenkaart heb besteld?

Nee, dat is niet mogelijk. Zodra je een seizoenkaart bestelt, ga je een overeenkomst aan met PEC Zwolle voor de duur van één seizoen. Deze overeenkomst kun je niet tussentijds opzeggen.

Het systeem loopt vast. Wat moet ik nu doen?

Mocht er tijdens het bestelproces iets vastlopen, dan kan dit meerdere oorzaken hebben. Bijvoorbeeld een internetstoring. Houd er rekening mee dat het systeem de bestelling twintig minuten lang in het winkelwagentje houdt, alvorens deze weer teruggezet wordt als reservering. Dus na twintig minuten kun je het nogmaals proberen. Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 038 453 49 48 of stuur een e-mail naar info@peczwolle.nl.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik nu doen?

Je kunt een nieuw wachtwoord hier aanvragen. Wanneer je jouw klantnummer of e-mailadres invult ontvang je een mail met daarin een persoonlijke link waarmee jij jouw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Kan ik met mijn seizoenkaart ook naar uitwedstrijden?

Jouw seizoenkaart is geldig voor alle eredivisiewedstrijden die in het MAC³PARK gespeeld worden. Voor uitwedstrijden kun jij met jouw seizoenkaart losse tickets kopen. Per seizoenkaart is het mogelijk om 1 ticket te kopen.

Online bestellen lukt mij niet. Wat moet ik doen?

Onze medewerkers helpen je graag verder. Je kunt bellen naar 038 453 49 48 of stuur een e-mail naar info@peczwolle.nl.

Overige stadionvragen

Zijn er rookvrije vakken?

Het hele MAC³PARK stadion is vanaf seizoen 2020-2021 in zijn geheel rookvrij.

Ik ontvang een nieuwe seizoenkaart. Op mijn oude seizoenkaart staat nog een betaaltegoed. Kan ik dit naar mijn nieuwe seizoenkaart overboeken?

In de nieuwe seizoenkaarten zitten geen betaalchip meer. Je kunt jouw oude seizoenkaart blijven gebruiken om consumpties af te rekenen. Belangrijk is dat je seizoenkaart geregistreerd is. Je kunt de betaalkaart registeren via www.mijnpeczwollebetaalkaart.nl. Het is ook mogelijk om het geld terug te storten naar jouw eigen rekening.

Hoe betaal ik mijn consumpties in het MAC³PARK stadion?

In de omloop van het stadion is het mogelijk om losse betaalkaarten aan te schaffen. Voor een losse betaalkaart betaal je €2,- borg.

Hoe kan ik betaaltegoed op mijn PEC Zwolle betaalkaart zetten?

Registreer jouw betaalkaart via www.mijnpeczwollebetaalkaart.nl. Je kunt via deze site ook je kaart opwaarderen. Het is ook mogelijk om in het MAC³PARK stadion je kaart op te waarderen.

Andere vragen

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem dan gerust contact met ons op door een e-mail te sturen naar info@peczwolle.nl of te bellen naar 038 453 49 48.

CTA background

Contact

Heb jij een andere vraag? Neem dan contact met ons op via telefoon of stuur ons een e-mail:

038 453 49 48 | info@peczwolle.nl

Deel met je vrienden: